Blogger Widgets
Blogger Templates

Thursday, August 16, 2012

G!g! saYa

tadi aku pi cabut gigi . saket oii ! gigi geraham plak tuh -.-' .hilang sbatang gigi aku qaya neh . tpa ... gigi dok dalam mulut . oqang tak nampak . haha :D . aku pi klinik ngan ayah aku ngn kak aku . pi pukoi 1 petang ce tu la . tah2 klinik 2 tutup , bukak plak pukoi 2 petang . seyyy -.-' . dah la aku posa . penat pasang tirai rumah . nak pi cabut gigi , klinik tutup plak . heyyysssshhhhh .... sabo .. pastu aku pi plak pukoi 2.30 lebih2 ce tu la an . time nurse 2 pangge aku , tak kecut peqot pon . besa ja . cewahh ! >.O . aku cakap la kat doktor tu gigi mana yang kena cabut . doktor 2 kata " oke . adek tunggu sat ar " . aku pon tunggu laa... tah2 dya bawak kluaq jarum . giler panjang ! 'nak bunuh aku ka hapa doktor niyh ?! ' . "adek tahan ar .. siket saja lorh " . takpa ... sekali dya cucuk tuh , fuhh ... giler ! maklom la ... slama niyh kumoq ayaq yang bagi kebas ja . niyh kena cucuk . ceqin oiii . takpa aku tahan . pastu dya pi pekesah hapa tah , tinggai la aku soqang2 dalam bilik tuh . bosan yang amat ! aku kodek2 kaki , men2 kerusi auto dya tuh . haha . buaih gila . tiba2 doktor tu mai . kelam kabut aku . ngee ~ . dan bermulalah sesi menghilangkan gigi 'kesayangan' aku . sob.sob.. masa dya tarik tuh , walamakkk .... saket ! " rilex adek . rilex . tada pa2 ini . tada pa2 . benda biasa saja . sakit sikit saja hoh " . ha dya la tada pa2 . rasa cam nak mati ar time tuh . dengan nurse soqang tuh dok pegang kpala aku . haihh .. tensyen ! selepas mengharungi kesakitan itu , dan gigi aku sudah dicabut kluar .. lega -.- ........ doktor 2 tunjuk gigi aku . takot ! apsal besar sangat gigi aku niyh ? panjang pulak bawah tuh . patut la sakit . " adek maw bawak balek ka gigi neh ? kalau nak doktor maw cuci " . aii tak pasai aku nak bawak balek . fobia . " takpa la . buang ja la " . aku takot la . giler darah banyak kot . serammmm ....

dalam dunia niyh ada 3 jenis sakit :

  1. sakit nak mati
  2. sakit nak bersalin
  3. sakit gigi
dan tak lupa juga , ni peringatan . untuk ibu2 mengandung , jangan biarkan gigi anda sakit kerana boleh menjejaskan perkembangan bayi tersebut . yela kan sebab dok tahan sakit . jejas bayi tuh . kesian dya ..

0 comments: